ליברמן תוקף: "מופתע מהתקשורת שמנסה להביא את הציבור לחרדה"

איתי גדסי No Comments on ליברמן תוקף: "מופתע מהתקשורת שמנסה להביא את הציבור לחרדה"

שר האוצר אביגדור ליברמן מגיב למחאה הציבורית נגד אי הקמת מתווה פיצויים לעסקים שמדווחים על הפסדים רבים בתקופה האחרונה, ויוצא למתקפה על בעלי חברות שלטענתו הרוויחו בשנה האחרונה יותר מכל שנה אחרת ומבהיר "מחכים לנו חודשי ינואר-פברואר מאוד לא פשוטים, אך אנחנו ערוכים וזה לא סוף העולם"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד הכאוס הבריאותי והכלכלי נמשך, ללא מתווה פיצויים מסודר לבעלי עסקים שמדווחים על פדיונות נמוכים מאוד בהשוואה לתקופת הזמן שלפני הגל החמישי, שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) למחאת בעלי העסקים והבטיח כי יהיו עסקים שיקבלו פיצויים למי שמגיע לטענתו.

עם זאת ליברמן החל לתקוף את בלי העסקים ואמר, "ראיתי כמה וכמה אנשי עסקים מופיעים בתקשורת והופתעתי מאוד, למשל כשראיתי את מנכ״ל המשביר שהוא מתלונן על טיפול הממשלה וכמה קשה. מכיוון ש"המשביר" זו חברה שנסחרת בבורסה אז מאוד קל לבדוק את המאזנים. ב-2019 הפסידו 20 מליון שקל וב-21 הרוויחו 18 מליון שקל".

ליברמן הוסיף ותקף, "בעלי הקניונים, ארבע החברות הגדולות בשנת 2021 הרוויחו 2.6 מיליארד שקל ואני מדבר על שלושת הרבעונים הראשונים, בלי הרבעון האחרון שהיה חזק ורווחי".

ליברמן ציין, "שמעתי את שחר תורג׳מן יו״ר התאגדות לשכות המסחר, שדיבר על כך ששנת 2021 הייתה שנה טובה והסתכלתי במאזנים וראיתי שגם ״בריל״ מהפסד של שני מליון שקל ב-2019 עברו לרווח של 34 ב-2021 מליון שקל. שנת 2021 היא בוודאות השנה הכי טובה במאה 2021 מבחינה כלכלית" הצהיר שר האוצר.

ליברמן הוסיף וסיפר, "היום החשב הכלכלי נתן נתונים וסיכום של שנת 21, הגרעון ירד ל-%4.5 מ-%11.4, הרבה מתחת לכל התחזיות הכי אופטימיות וזה אומר שהמשק נמצא בתנופה. הכנסות המדינה, לשנת 2021 עמדו על 413 מיליארד שקלים, 19 אחוזים יותר בהשוואה לשנת 2019 שהיא שנת טרום הקורונה שזו אינדיקציה נוספת למה קורה במשק".

עם זאת הבהיר ליברמן, "אני ער לזעקה, אני קצת מופתע מכלי התקשורת שמנסים להביא את הציבור לחרדה. מחכים לנו חודשי ינואר-פברואר מאוד לא פשוטים, אך אנחנו ערוכים וזה לא סוף העולם" אמר ליברמן לבעלי העסקים.

לטענת שר האוצר, "אנחנו עוקבים במעקב יומי אחרי כל ענף ואחרי כל התפתחות במדינה. אנחנו ב-10 בינואר, כלומר פחות משליש חודש, להגיע למסקנות אפוקליפטיות תוך 10 ימים זה פשוט לא אחראי. אני חוזר ואומר, אנחנו נעזור לכל עסק שזכאי לסיוע ואנחנו נעשה את זה באופן שקול ואחראי".



0 תגובות